Apo nk dikato…

Haiii.. (sighing).. da lame xmengepos entry..  nk kate busy, xdela sangat.. hurmm…
Saye cume nk berkongsi cerita,.. melalui ape yang saya nampak kat dunia sekeliling kita hari ni..

Bukan ape, makin hari.. rasenye makin terok dunia kita ni.. orang jahat makin ramai.. macam mane nk banteras ni.. 😥 sekarang, nak keluar jln2 pon da rase takot.. bukan kat bandar je ramai orang jahat.. kat kampung makin terok.. ingat dok kampung rse lagi selamat.. same je rasenye.. lebih2 lagi sebagai seorang perempuan…

Haa.. ni reminder kepada sume org perempuan kat luar sane..jom kite tolong kurangkn kes jenyh rogol ni..bukan nk mengata ape.. tp kn.. kenape org menganggap pakai tudung tu satu perkara remeh.. kadang2 tgk kat citer indon, pempuan2 seksi abeh.. xpakai tudung.. tp sembahyang.. camne Allah nk mkbulkan doa kite.. korang xterfikir ke..adakah kite hanya perlu menutup aurat mase sembahyang je??? renung2 kn.. menutup aurat tu kn satu syariat… bukn optional.. rase lucu bile dengar org kate tunggu seru la.. apela.. iskh3.. camne la diorg tu berfikir agaknye ye..  benda tu da diwajibkan.. bukan kene ikot suke ati kite.. apa daaaa… hi3.. maap kepada sesape yng terase ye.. rsenye saye ni x se ‘laser’ kiah propa tu ha.. kih3.. dan satu lgi.. saye berdoa semoga saye dilindungi dari segala yang xbaik.. tak nk la nti org kate paku dulang paku serpih, mengata org diri sendiri y lebih.. huhu.. ‘nauzubillah’..

ok ok.. lepas tu kan.. berbalik kepad topik.. pentingnye menutup aurat ni bukn ape.. menjaga pandangn org lelaki.. to all ladies, do u know.. pandangn kite ni bernafsu.. cume tinggal kite je nk meletak batasnye.. coba kalian berpikir.. kalau da seksi, tunjuk atas, tunjuk bawh.. lelaki mane yng xpandang.. i cn assure you, men have their on dalil.. can u think of wht? again, maap kepada sesape y terase.. org lelaki akan kate camni ” pandangan pertama tu sunat.. kalau kedua tu baru haram”….. soooooooooo….. diorg akan tenung selameeeeeeeeeee mungkin… hik3.. xkelip2.. gatai nooo…

as the result, haa… korg tgk sndiri la hari ni.. ade je kite dengr berita pasal rogol… cabul kehormtn.. dan macam2 lagi… jadi, wahai nisa’ sekalian, jangan tunggu esok lusa baru nk tutup aurat… benda wajib ni.. segeralah bertubt ye.. dn juga, jgn lupe doakan saye gar terpelihara la jua hendaknye.. saye pon akan mendoakn kalian agar turut serta mengikot perintah Allah.. ingat la.. ape yang Allah suruh tu, bukan untuk suka2… tp mesti ade hikmahnye.. percaye la cakap saye.. hi3..

Till we meet again in the next entry.. i’ll try to raise more issue.. thnks for you time reading this entry.. zoom zom.. 🙂

Advertisements